St. Thomas, USVI – del 2

DSC_0027Nå er uken vår på St. Thomas over, og vi er kommet tilbake til Norge.

Her kommer enda flere bilder fra turen🙂

Det øverste bildet er av en grønn iguana, de fantes overalt på øya. De er ikke farlige, men tigger gjerne etter mat. Bildet over er av Øystein, og bildet er tatt helt nede ved sjøen på hotellet vårt.

DSC_0002På Marriott Frenchman’s Reef kan du også gifte deg i en egen liten hage som hotellet arrangerer vielser i.

DSC_0004Som jeg skrev tidligere hadde hotellet flere bassenger. Flere av dem er «infinity pools», og dette bassenget hadde også bassengbar.

DSC_0096Litt av en utsikt!

DSC_0007Selve hotellet var som en tropisk oase med fossefall, frodige hager, stier, strand, brygge osv.

DSC_0156Den siste dagen vi hadde på St. Thomas dro vi på båttur. Vi dro på tur med «Bad Kitty» til de britiske jomfruøyene.

Turen var helt fantastisk! Først dro vi til St. John for å hente flere passasjerer, så dro vi til Virgin Gorda og besøkte «The Baths».

DSC_0196Vi gikk på tur gjennom «jungelen» ned til en strand. Her var vannet helt utrolig klart!

DSC_0161Godt med en pappa som kan bære på skuldrene gjennom jungelen🙂

DSC_0171Sjekk det vannet!

DSC_0175Turen gjennom «The Baths» var en klatretur over store steiner, gjennom grotter og over små strender.

DSC_0179Vannet i grottene skulle visst være en kilde til evig ungdom, og før i tiden badet man i grottene.

DSC_0198Etter å ha gått inn i grottene på en strand kom vi ut til en ny strand. Sophia var mer i vannet enn hun var på land denne dagen🙂

DSC_0213Etter Virgin Gorda gikk turen videre til Scrub Island.

DSC_0211På Scrub Island var det lunsj og litt avslapping før turen gikk videre.

DSC_0224Turen gikk da videre til et stopp ved et rev for å snorkle. Under havet er det fisker i alle regnbuens farger, og Sophia elsket opplevelsen.

DSC_0235Da vi var ferdige med å snorkle gikk turen videre til White Bay på Jost van Dyke.

DSC_0240Her svømte vi i land til den berømte «Soggy Dollar Bar».

DSC_0234På Soggy Dollar får man «Painkiller» som visst nok er oppfunnet der. Soggy Dollar er kjent for å være en bar hvor man kan se de rike og berømte.

DSC_0236Baren i seg selv var stilig med tilhørende hotell; «Sandcastle Hotel», men det var stranden her som virkelig var fantastisk! Sanden var hvit og havet så mange blå nyanser og så krystallklart at det ikke så ekte ut.

DSC_0103Etter bading og avslapping i White Bay var det på tide og sette kursen hjem. Først et lite stopp på St. John, og så gikk vi land på St. Thomas igjen.

DSC_0155Skal du til Karibien? Et besøk til de bristiske jomfruøyene er absolutt verdt turen! Vår tur inkluderte fem stopp med både tid til litt shopping, bading, lunsj, snorkling og mer bading. Vi dro på en tur med flere andre. Reiser dere flere sammen kan det være lurt å leie båt med kaptein. Mange av stedene, og ikke minst mange av strendene er kun tilgjengelige via båt. Både de amerikanske og de britiske jomfruøyene har noen av verdens vakreste strender.

Vi kjøpte tur med Bad Kitty gjennom Calypso VI. De har flere ulike båter, og valg mellom private turer med kaptein eller ferdige turer sammen med andre. Les mer om båtturer her.

Lurer du på noe om turen vår kan du gjerne sende en mail til meg🙂